ҚМЖ Көкжиек-Горизонт Қазақ тілі мен әдебиеті 8 сынып Қысқа мерзімді жоспар баспасы

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пәні: Қазақ тілі мен әдебиеті Мектеп:
Ұзақмерзімді жоспар бөлімі:Достық пен татулық – таптырмас бақыт. Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:8 Қатысқан оқушылар саны:
Күні: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақтың тақырыбы 1-2 – сабақтар. «Жерұйық» фильмі – ортақ тағдыр белгісі.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.1.5.1-тірек сөздер, автордың көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтау
8.2.5.1-пікірталасқа қатысушылардың берілген тақырып бойынша өз пікірлерін сенімді дәлелдеуі, қойылған сұрақтарға еркін жауап беруі
8.3.4.1-мәтін түрлерін, тілдік ерекшеліктерін салыстырып, талдау
Сабақ мақсаттары Барлығы автордың көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтайды.
Көбі пікірін сенімді дәлелдейді.
Кейбірі мәтіндерді талдайды, салыстырады.
Бағалау критерийлері Тақырыпқа қатысты мәтіндерді оқиды, ондағы көтерілген мәселелер жайлы ақпарат береді, негізгі ойды анықтайды, сұрақтарға еркін жауап береді, өз ойын айтады.
Тілді мақсат Пәнге тән лексика мен терминология: жылат, қиыншылық, жан, татулық, ынтымақтастық, жанашыр, парасатты, адалдық.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:халықтар достығы, фильмнің кейіпкерлері.
Бастапқы білім Жаһандық энергетикалық дағдарыс туралы ақпарат береді.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. Мұғалім «Көңіл күйді анықтау» тренингінің негізінде сабақ басында оқушыларға А4 парағы мен маркерлер таратады. Оқушылар параққа маркермен өзінің көңіл күйін сипаттайтын сурет (смайлик) (күліп немесе езу тартып тұрған, қабағы түюлі, бейтарап, т.б.) салады.
Қызығушылық ояту. «Жерұйық» фильмінен үзінді көрсетеді, ой шақыру сұрақтарын қояды: Балалар, сендер қандай кино көргенді ұнатасыңдар? Сүйікті кейіпкерлерін бар ма? Оларды сипаттап бере аласыңдар ма? Қандай қазақстандық режиссерлерді білесіңдер? Қазақ халқының тарихына қатысты қандай фильмдерді көрдіңдер? Қазақстандағы халықтар достығы бейнеленген қандай фильмдерді білесіңдер? (1-тапсырма).
Мәтіналды жұмыс. Мұғалім интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты жаңа сөздермен таныстырады, аудармасын айтады, оқиды, оқушыларға қайталатады, сөздік дәптермен жұмыс жасатады.
Дескриптор:
— жаңа сөздерді үйренеді;
— сөздік жұмысын жүргізеді.
Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. «Ой шақыру» әдісін қолданып, 2-тапсырманы орындатады. Оқушылар соңғы жылдары Қазақстанда қандай фильмдершығарылғанын сызбаға түсіреді.
Дескриптор:
— сызба жасайды;
— фильмдерді сипаттайды.
«Бас бармақ» тәсілі арқылы бағаланады.
Тілдік бағдар. Мұғалім оқушыларға шартты райды меңгертеді. Грамматикалық тақырып туралы мағлұмат береді, мысалдар келтіреді.
Оқылым мен айтылымға арналған 4-тапсырманы орындатады. Сөйлемдегі көп нүктенің орнына еліктеу сөздерді қойып, оқиды, орыс тіліне аударады, шартты райформасындағы сөздерді табады, қандай шартты
мағына білдіріп тұрғанын айтады.
«Тірек сөздер» стратегиясының негізінде 5-тапсырманы орындатады, тірек сөздерді қатыстырып, Қазақстандағы халықтар достығы жайында шағын мәтін құратады.
Дескриптор:
— грамматикалық тақырыпты меңгереді;
— шартты райды табады;
— еліктеу сөздердің қызметін біледі;
— тірек сөздерді орынды қолданады;
— шағын мәтін құрай алады.
«Бас бармақ» тәсілі арқылы бағаланады.

«Бас бармақ»

Түсіндім Түсінбедім

Кері байланыс. «Сұрақ ілмегі» әдісі арқылы грамматикалық тақырып бойынша бір-біріне сұрақ қойып, білімін толықтырады. Тренинг жазылған парақшалар,
А4 парағы, маркерлер, оқулық, суреттер, ғаламтор ресурстары
Сабақтың ортасы Мәтінмен жұмыс. Мәтінмен жұмыс істеу негіздерін қалыптастыру үшін
«Дана үкілер» техникасын қолданады. Оқушыларға аудиотаспадан мәтінді тыңдатады, жаңа сөздерді тапқызады, сұрақтар қояды. Оқущылар мәтінді оқиды, стилін анықтайды, сөздік жұмысын жасайды, жоспар құрады (6, 7, 8, 9-тапсырмалар).
Дескриптор:
— мәтіннен қажет ақпаратты алады;
— сұрақтарға жауап береді;
— сөздік жұмысын жасай алады;
— мәтіндегі нақты деректер, мәліметтерді пайдаланады;
— өз пікірін дәлелдейді.
Қалыптастырушы бағалау.Мұғалім көңіл күй смайликтері арқылы бағалайды.
Жазылымға арналған 10-тапсырманы орындатады. Оқушылар мәтіндегі жай сөйлемдерді құрамында шартты райлы етістігі бар құрмалас сөйлемге айналдырып жазады.
Дескриптор:
— грамматикалық тақырыпты толық меңгереді;
— сөйлемде шартты райды ажырата біледі.
Қалыптастырушы бағалау. Мұғалім көңіл күй смайликтері арқылы бағалайды.
Мәтінсоңы жұмыс. Топтық жұмыс. «Кинометафора» әдісі арқылы«Жерұйық» фильмін көрсетеді, фильмдегі бір кейіпкерге мінездеме жазғызады (11-тапсырма).
«Жалғасын тап» әдісі арқылы бейнежазба бойынша оқушылар жеке жұмысты орындайды.
1. «Жерұйық» – Қазақстандағы … тақырыбына түсірілген фильм.
2. Фильмнің бас кейіпкері – … .
3. Фильмге кішкентай. … Сон Лаврентийдің естеліктері арқау болған.
4. Рөлді белгілі актер … шеберлікпен сомдаған.
5. Фильм … «Адамзаттың бәрін сүй: «Бауырым!» – деп» деген сөзімен басталады.
Керекті тірек сөздер: халықтар достығы, Орынбай, Болат Әбділманов, ұлы Абайдың, кәріс баласы.
Дескриптор:
— бейнефильмді көреді;
— бір кейіпкерге мінездеме жазады;
— топпен бірге тапсырмаға қатысты тірек сөздерді табады;
— тірек сөздер арқылы бейнефильмнің мазмұнын айтады;
— сөйлемді тірек сөздерді пайдаланып, толықтырады..
Қалыптастырушы бағалау. Топ басшылары бір-бірінің жұмысын түрлі түсті стикерлер арқылы бағалайды.
Кері байланыс. «Аяқталмаған ой» әдісі арқылы оқушылар сұрақтарға жауап бере отырып, топта туындаған жағдаятты тізбектейді.
Алдымен, біз «…» деп ойладық.
Кейін мынадай мәселе пайда болды: … . Мәселенішешу үшін … жасадық.
Бұдан біз … көрдік.
Демек, бұл … екенін білдіреді.
Сонымен, біз «…» деген қорытындыға келдік.
Ойсергек. «Қызық суреттер» тәсілі бойынша әр жұпқа фильм кейіпкерлері суреттерінің бөліктерін таратып береді. Әр жұп бөліктерді құрастырады, кейіпкерлерді сипаттайды. Оқулық, аудиотаспа, смайликтер, ғаламторресурстары, Желімқағаздар
Сабақтың соңы
Топтық жұмыс. «Қызық ақпарат» тәсілін пайдаланып, ойбөліс ұйымдастырады. Оқушылар ақпарат көздерінен «Жерұйық» фильміне қатысты пікірлерді табады, өздеріне ұнаған 3 пікірді жазады, өз ойларын айтады, кластерге түсіреді, топбасшылары сынып алдында қорғайды.

Дескриптор:
— кластер құрау арқылы білімін толықтырады;
— өзара коммуникативтік қатынас орнатады;
— көпшілік алдында сөйлей алады.
Қалыптастырушы бағалау. «Бас бармақ» тәсілі арқылы білім алушылар өз сыңарын бағалайды.
«Бас бармақ» тәсілі

Өте жақсы

Жақсы

Орташа

Кері байланыс. «Бір сөзбен» әдісі. Оқушылар тапсырманы қалай орындағандарын бір сөзбен айтады.
Кері байланыс. Ойтаразы. «Бес саусақ» тәсілі арқылы сұрақтарға жауап жазады.
Бас бармақ – басты мәселе. Бүгін сабақта қай мәселе өте құнды болды? Балаң үйрек – бірлесу. Мен топта/жұпта қалай жұмыс жасадым? Кімге көмектестім?
Ортан терек – ойлану. Мен бүгін қандай білік-дағдыға ие болдым? Шылдыр шүмек – шынайылық. Маған сабақ ұнады ма? Не себепті? Кішкентай бөбек – көңіл күй. Сабақта өзімді қалай сезіндім? (12-тапсырма).
Үйге тапсырма. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы
3-тапсырма беріледі.Тапсырманың шарты, қалай орындау қажет екені түсіндіріледі. Оқулық, А4 парағы, маркерлер
Қосымша ақпарат
Рефлексия
Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқу болды ма? Себебі неде? Жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт дұрыс пайдаланылды ма? Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім. Не себепті? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (Сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалады.
Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс істейді. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақыт тиімді пайдаланылып, саралау жұмыстары да орындалады).
Қорытынды бағалау:
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды ма? Сабақтың өзіне ұнаған 2 тұсын анықтап жазыңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) сабақтың тиімділігін арттырады?
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында келесі сабағымда сыны не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пәні: Қазақ тілі мен әдебиеті Мектеп:
Ұзақмерзімді жоспар бөлімі:Достық пен татулық – таптырмас бақыт. Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:8 Қатысқан оқушылар саны:
Күні: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақтың тақырыбы 3-4 – сабақтар. Қазақстан – достық пен татулық мекені.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.1.1.1-мәтін тақырыбы, тірек сөздер, иллюстрациялар арқылы көтерілетін мәселені болжау
8.5.1.1-болжалдық сан есімдерді жазба, ауызша жұмыстарда орынды қолдану
8.3.4.1-мәтін түрлерін, тілдік ерекшеліктерін салыстырып, талдау
Сабақ мақсаттары Барлығы көтерілетін мәселені болжайды.
Көбі сан есімдерді жазба, ауызша жұмыстарда орынды қолданады.
Кейбірі мәтіндерге талдайды.
Бағалау критерийлері Қазақстандағы достық пен татулықтың артықшылықтарын түсінеді, көтерілетін мәселені болжайды, мәтіндерді талдайды, сан есімдерді табады.
Тілді мақсат Пәнге тән лексика мен терминология: жолдас, замандас, сөйтіп, берік, ұйымшылдық, жақындық.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:
«Қазақстан халқы ассамблеясының» филиалдары, диаспоралар, Ассамблеяның мақсаты.
Бастапқы білім Халықтар достастығы туралы айтады, сипаттайды. Мұғалім жетекші сұрақтар қою арқылы оқушының бастапқы білімін анықтай алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. Мұғалім ынтымақтастық атмосферасын орнату үшін «шаттық шеңберін» құрады. Оқушылар бір-біріне жақсы тілек айтады.
Қызығушылық ояту. Тақтаға Қазақстанның географиялық картасын іледі, әртүрлі қайнаркөздерді пайдаланып, «Қазақстан халқы ассамблеясының» филиалдары туралы мәлімет береді, ой шақыру сұрақтарын қояды:
«Қазақстан халқы ассамблеясы» дегенді қалай түсінесің? «Диаспора» деген – не? «Бірлік бар жерде тірлік бар» деген мәтелдің мағынасы қандай? (1,2-тапсырмалар). Оқушылар картадан, «Қазақстан халқы ассамблеясы» филиалдары орналасқан жерлерін көрсетеді, сұрақтарға жауап береді.
Мәтіналды жұмыс. Мұғалім интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты жаңа сөздермен таныстырады, аудармасын айтады, оқиды, оқушыларға қайталатады, сөздік дәптермен жұмыс жасатады.
Дескриптор:
— жаңа сөздерді үйренеді;
— сөздік жұмысын жүргізеді.

«Қызық суреттер» тәсілі бойынша берілген суретте не бейнеленгенін айтады, еліктеу сөздерді, шартты рай етістіктерін пайдаланып, сипаттайды (3-тапсырма)

Дескриптор:
— оқушылар сұраққа толық жауап береді,
— суреттерді сипаттайды;
— еліктеу сөздерді, шартты райлы етістіктерді орындыпайдаланады.
«Бас бармақ» тәсілі арқылы бағаланады.
Кері байланыс. «Сұрақ ілмегі» әдісі арқылы бір-біріне сұрақ қойып, білімін толықтырады.
Мәтінмен жұмыс. Мәтінмен жұмыс істеу негіздерін қалыптастыру үшін оқушыларға аудиотаспадан мәтінді тыңдатады. Оқушылар Ассамблеяның мақсаты туралы айтады, көп нүктенің орнына жақша ішінен қажет сөзді таңдап жазады, мәтінді оқиды, сұрақтар қояды, диалог құрады, сөздердің синонимдерін тауып жазады, сөйлем құрайды, ақпаратты ажыратады, ойын дәлелдейді, сан есімдерді тауып, олардың түрі мен жасалу жолын түсіндіреді (оқулықтағы мәтінді талдауға қатысты тапсырмалар).
Дескриптор:
— мәтінге қатысты талдау жұмыстарын жүргізеді;
— мәтінде көтерілетін мәселені болжайды;
— мәтіннен қажет ақпаратты алады;
— грамматикалық тақырыптарға қатысты тапсырмаларды орындайды;
— сұрақтарға жауап берді;
мәтінді өмірмен байланыстырып, өзара сөйлеседі.
Қалыптастырушы бағалау. Бағалау парақтары негізінде қорытындыланады.
Кері байланыс

Көңілсіз,
қызықсыз болды

Көңілді,
қызықты болды

Сұрақтарым бар
Тақырыпты түсіндім

Сабақта берілген
тапсырмаларды
орындадым Жаңа мағлұматтар білдім

Тренинг жазылған парақшалар, Қазақстанның географиялық картасы, оқулық, суреттер, ғаламтор ресурстары
Сабақтың ортасы Мәтінсоңы жұмыс. Топтық жұмыс. Сыныпты бес адамнан тұратын шағын топтарға бөледі, «Көңілді тапқырлар» тәсілін қолданып, оқылым мәтіні бойынша жұмыс істетеді. Тақырыпқа қатысты берілген мәтінді оқытады, негізгі ұғымдарды тапқызып, жаңа ақпаратты дәптерлеріне жазғызады, талдатады (11-тапсырма).
«Жарнама құрастыру» ойынының негізінде оқулықтағы
12-тапсырманы орындатады. Оқушылар «Ұлы Жібек жолының жаңғыруы» аймақтық мәдени-туристік агенттігіне үш тілді меңгерген еріктілерді тарту үшін жарнама жасайды, шартты райлы етістіктерді қолданып, мәтін құрап жазады.
Жарнама мәтінінде
1. аймақтық мәдени-туристік агенттігінің толық сипаттамасы;
2. агенттіктің өзіндік ерекшелігі, басқа агенттіктерден айырмашылығы;
3. агенттіктің жетістігі (қол жеткізген табыстары, марапаттары, халықаралық байланыстары, т.б.) қамтылуы керек.
Ескерту: жарнамада ең керемет, әлемде жоқ, барлығына ұнайды және т.б. сөз тіркестерін пайдалану қажет.
Дескриптор:
— мәтіннен түсінгенін айтады;
— мәтіннен қажет ақпаратты алады;
— жарнама мәтінін құрастырады.
Қалыптастырушы бағалау. Топтар «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы бір-бірін бағалайды.
Кері байланыс. «Аяқталмаған ой» әдісі арқылы оқушылар сұрақтарға жауап бере отырып, жұпта туындаған жағдаятты тізбектейді.
Алдымен, біз «…» деп ойладық.
Кейін мынадай мәселе пайда болды: … . Мәселені шешу үшін … жасадық.
Бұдан біз … көрдік.
Демек, бұл … екенін білдіреді.
Сонымен, біз «…» деген қорытындыға келдік.
Ойсергек. Мұғалім оқушыларға түрлі түсті қарындаштар, фломастерлер, маркерлер, плакат таратады. «Халықтар достастығы» тақырыбында фотоколлаж дайындатады. Оқулық, аудиотаспа, ғаламтор ресурстары
Сабақтың соңы «Сұрақ-жауап» әдісін пайдаланып, сұрақ қояды, оқушылар жауап береді, диалог құрады (14-тапсырма).
1. Қазақстанда қанша ұлт пен этникалық топ өкілдері өмір сүріп жатыр?
2. Қазақстанда қандай ұлттың өкілдері тұрып жатыр?
3. Қазақстан халқы ассамблеясы қандай шаралар өткізді?
Дескриптор:
— сұраққа жауап береді;
— өзі куә болған бір мереке жайында айтады;
— тілдік коммуникацияға түседі.
Қалыптастырушы бағалау. «Жетістік баспалдағы» әдісі арқылы бағаланады. Сабақтың соңында қатысушылар баспалдақтың қай тұсында тұрғанын белгілеп, түсіндіреді:
— Бәрін түсінгеніме сенімдімін.
— Бәрін түсінгеніме толық сенімді емеспін.
— Әлі де қайталауым керек.
— Мен ештеңе түсінбедім.
Кері байланыс. Тапсырманы орындау барысында қандай қиындықтар болды?
Рефлексия. Ойтаразы. «Сабақтан кейінгі әсерім» кестесін толтыртады (15-тапсырма).
Үйге тапсырма. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы
15-тапсырмаберіледі. Тапсырманың шарты, қалай орындау қажет екені түсіндіріледі
Қосымша ақпарат
Рефлексия
Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқу болды ма? Себебі неде? Жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт дұрыс пайдаланылды ма? Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім. Не себепті? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (Сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалады.
Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс істейді. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақыт тиімді пайдаланылып, саралау жұмыстары да орындалады).
Қорытынды бағалау:
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды ма? Сабақтың өзіне ұнаған 2 тұсын анықтап жазыңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) сабақтың тиімділігін арттырады?
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында келесі сабағымда сыны не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пәні: Қазақ тілі мен әдебиеті Мектеп:
Ұзақмерзімді жоспар бөлімі:Достық пен татулық – таптырмас бақыт. Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:8 Қатысқан оқушылар саны:
Күні: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақтың тақырыбы 5-6 – сабақтар. Төлеген Айбергенов – лирик ақын.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.1.5.1-тірек сөздер, автордың көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтау
8.2.5.1-пікірталасқа қатысушылардың берілген тақырып бойынша өз пікірлерін сенімді дәлелдеуі, қойылған сұрақтарға еркін жауап беруі
8.4.1.1-мәтіндердің жанрлық және стильдік ерекшелігін сақтап, пікір жазу
Сабақ мақсаттары Барлығы пікірталаста өз пікірін сенімді дәлелдей алады.
Көбі автордың көзқарасы мен көңіл күйі арқылы негізгі ойды анықтайды.
Кейбірі мәтіндердің түріне, оның тілдік ерекшеліктеріне талдау жасап, салыстырады.
Бағалау критерийлері Ақын туралы ақпарат береді, өлеңдерін сипаттайды, пікірін дәлелдейді, негізгі ойды анықтайды, мәтін талдайды.
Тілді мақсат Пәнге тән лексика мен терминология: сәтсіздік, сыр, мәдениетті, игілікті, көпшіл, кілт.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: ақын, сәтсіздікпен күрес, туған жер, көпшіл ақын.
Бастапқы білім «Қазақстан халқы ассамблеясы» туралы ақпарат береді. Мұғалім жетекші сұрақтар қою арқылы оқушының бастапқы білімін анықтай алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. «Ыстық алақан» тренингі. Оқушылармен сәлемдеседі, түгендейді. Оқушылар бір-бірімен қол алып, амандасады. Бір-біріне жақсы тілек айтады.
Қызығушылық ояту. Тақтаға ақынның портретін іледі, интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты дайындаған слайдтарын көрсетеді, ой шақыру сұрақтарын қояды:
– «Ақын» деген кім?
– Қазақтың қандай ақындарын білесің?
– Орыс ақындарының туған жер туралы қандай өлеңін білесің?
– Балалар, мына суретте кім бейнеленген?
– Т.Айбергенов жайлы не білесіңдер?
Оқушылар слайдтарды көреді, сұрақтарға жауап береді, ақынның сыртқы бейнесін сипаттайды (1, 2-тапсырмалар).
Мәтіналды жұмыс. Мұғалім интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты жаңа сөздермен таныстырады, аудармасын айтады, оқиды, оқушыларға қайталатады, сөздік дәптермен жұмыс жасатады.
«Салыстырмалы кесте» тәсілін пайдаалынып,
2-тапсырманы орындатады. Оқушылар әртүрлі қайнаркөздерді пайдаланып, туған жер тақырыбына арналған екі өлеңді жазып алады, салыстырады, өз ойларын кестеге түсіреді.
Дескриптор:
— жаңа сөздерді үйренеді;
— сөздік жұмысын жүргізеді;
— әртүрлі қайнаркөздерді пайдаланады;
— өлең мәтінін талдай алады.
Қалыптастырушы бағалау. «Бас бармақ» тәсілі арқылы бағаланады.
Кері байланыс. «Сұрақ ілмегі» әдісі арқылы бір-біріне сұрақ қойып, білімін толықтырады. Тренинг жазылған парақшалар.

Ақынның портреті, оқулық. суреттер, ғаламтор ресурстары, интерактивті тақта, слайдтар
Сабақтың ортасы Мәтінмен жұмыс. Мәтінмен жұмыс істеу негіздерін қалыптастыру үшін оқушыларға мәтінді оқытады. Оқушылар мәтінді оқиды, тірек сөздерді анықтайды, негізгі ойды табады, мәтіндегі қою қаріппен жазылған сөздердің мағынасын анықтайды, мазмұны бойынша жоспарды ретімен жазады, мазмұнын қысқаша баяндайды (оқулықтағы мәтінді талдауға қатысты тапсырмалар).
Дескриптор:
— мәтінді оқиды, түсінеді;
— тірек сөздерді табады;
— мәтіннен қажет ақпаратты алады;
— негізгі ойды табады;
— жоспар құрады.
Қалыптастырушы бағалау. Бағалау парақтары негізінде қорытындыланады.
Кері байланыс

Көңілсіз,
қызықсыз болды

Көңілді,
қызықты болды

Сұрақтарым бар
Тақырыпты түсіндім

Сабақта берілген
тапсырмаларды
орындадым Жаңа мағлұматтар білдім

Кері байланыс. «Сұрақ ілмегі» әдісі арқылы тақырып бойынша сұрақ қойып, білімін толықтырады.
Мәтінсоңы жұмыс. «ПОПС» формуласын пайдаланып, топтық жұмыс ұйымдастырады, сыныпты үш топқа
бөледі, мәтінді оқытады. Оқушылар мәтінде аты аталатын тұлғалар жөнінде білетіндерін айтады, пікір бөліседі
(7-тапсырма).
Бірінші сөйлем: «Біздің ойымша, …».
Екінші сөйлем: «Себебі … ескеру керек».
Үшінші сөйлем: «Оны біз … сияқты фактілермен, мысалдармен дәлелдей аламыз».
Соңғы сөйлем: «Осыған байланысты біз: «…» деген шешімге келдік» Жазылымға арналған 9-тапсырманы орындатады. Оқушылар сабақта өткен оқу материалдарына, ақын шығармашылығы туралы өзге де ақпаратқа сүйеніп,Төлеген Айбергеновтің өлеңдеріне тән белгілерді диаграмма түрінде жазады.
Дескриптор:
— тақырыптан ауытқымайды;
— сауатты сөйлейді;
— өзіндік ойын жеткізеді;
— жаңа тақырыпқа қатысты ақпаратты толығымен пайдаланады.
Қалыптастырушы бағалау. Оқушылар бір-бірінің жұмысын түрлі түсті желімқағаздар арқылы бағалайды.
Кері байланыс. Тапсырманы орындау барысында қандай қиындықтар болды?
Ойсергек. Оқушыларға түрлі түсті қарындаштар мен фломастерлер, плакаттар таратады. «Туған жер» тақырыбында постер жасатады. Оқулық, аудиотаспа, ғаламтор ресурстары

Флипчарт, түрлі түсті қарындаштар мен фломастерлер, плакаттар
Сабақтың соңы
«Ойкөкпар» әдісі. Тапсырманың шарты бойынша тақырыпқа қатысты сөздер мен тұрақты тіркестерді пайдаланып, «Адамға атақты қайтыс болған соң берген дұрыс па?» тақырыбында ойкөкпар (дебат) өткізеді
(10-тапсырма).
Дескриптор:
— ойкөкпардың ережесін ұстанады;
— регламент сақтайды;
— өз пікірлерін сенімді дәлелдейді;
— нақты дәлелдер келтіреді.
Қалыптастырушы бағалау. Оқушылар бір-бірінің жұмысын түрлі түсті желімқағаздар арқылы бағалайды.
Кері байланыс. «Аяқталмаған ой» әдісі арқылы оқушылар сұрақтарғажауап бере отырып, жұпта туындағанжағдаятты тізбектейді.
Алдымен, біз «…» деп ойладық.
Кейінмынадаймәселепайдаболды: … .
Мәселені шешу үшін … жасадық.
Бұдан біз … көрдік.
Демек, бұл … екенін білдіреді.
Сонымен, біз «…» деген қорытындыға келдік.
Рефлексия. Ойтаразы. «Шағын шолу» тәсілімен парақшалар таратады. Тақырып аясында есінде қалған сөздерін, сөйлемдерін параққа жазады.
Үйге тапсырма. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы
8-тапсырма беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындау қажет екені түсіндіріледі. Парақшалар
Қосымша ақпарат
Рефлексия
Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқу болды ма? Себебі неде? Жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт дұрыс пайдаланылды ма? Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім. Не себепті? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (Сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалады.
Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс істейді. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақыт тиімді пайдаланылып, саралау жұмыстары да орындалады).
Қорытынды бағалау:
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды ма? Сабақтың өзіне ұнаған 2 тұсын анықтап жазыңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) сабақтың тиімділігін арттырады?
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында келесі сабағымда сыны не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пәні: Қазақ тілі мен әдебиеті Мектеп:
Ұзақмерзімді жоспар бөлімі:Достық пен татулық – таптырмас бақыт. Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:8 Қатысқан оқушылар саны:
Күні: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақтың тақырыбы 7-8 – сабақтар. «Сендер – менің бақытымның бұлағы».
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.2.4.1- идеялықжағынанұқсасмәтіндердегіоқиғаларжелісінбағалайотырып, мазмұнныңдамуынсалыстырып, талдау
8.3.4.1-мәтін түрлерін, тілдік ерекшеліктерін салыстырып, талдау

Сабақ мақсаттары Барлығы мәтін мазмұнын талдайды.
Көбі мәтіннің тілдік ерекшеліктерін салыстырады.
Кейбірі ақын өлеңіндегі негізгі идеяны анықтайды.
Бағалау критерийлері Т.Айбергеновтің шығармашылығы жайлы ақпарат береді, өз ойын айтады, мәтін мазмұнын, тілдік ерекшеліктерін талдайды.
Тілді мақсат Пәнге тән лексика мен терминология: залал, күлдір, қызған, жалған.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:достық, татулық, дарын.
Бастапқы білім Ақын жайлы айтады. Мұғалім жетекші сұрақтар қою арқылы оқушының бастапқы білімін анықтай алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. Мұғалім «Көңіл күйді анықтау» тренингінің негізінде сабақтың басында оқушыларға А4 парағы мен маркерлер таратады. Оқушылар параққа маркермен өзінің көңіл күйін сипаттайтын сурет (смайлик) (күліп немесе езу тартып тұрған, қабағы түюлі, бейтарап, т.б.) салады.
Қызығушылық ояту. Оқушылардың жаңа сабаққа деген қызығушылығын ояту мақсатында интерактивті тақтадан Т.Айбергенов туралы деректі фильмнен үзінді көрсетеді, ақынның өлеңдерін жатқа оқиды. Көрсетілім болғаннан кейін ой шақыру сұрақтарын қояды: Балалар, біз кім туралы деректі фильм көрдік? Деректі фильмді тамашалайды, өлеңдерін тыңдайды, сұрақтарға жауап береді.
Мәтіналды жұмыс. Мұғалім интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты жаңа сөздермен таныстырады, аудармасын айтады, оқиды, оқушыларға қайталатады, сөздік дәптермен жұмыс жасатады.
Дескриптор:
-жаңа сөздерді үйренеді;
-сөздік жұмысын жүргізеді.
Сыныпты үш топқа бөледі, «Пікірлер парағы» әдісінің негізінде жағдаяттық тапсырманы орындатады
(2-тапсырма).
1-топ – «Достық» ақынмен кездесу кешінің форматын жасайды.
2-топ – «Арман» ақынға қоятын 2 сұрақты дайындайды.
3-топ – «Жеңіс» екі топтың жұмысына баға береді,
сын-пікір айтады.
«Пікір алмасу» тәсілі. Өлең мәтінін оқиды, пікірлерін айтады. Әр топ мәтіннің бөліктеріне 2 сұрақтан құрастырып, жауап жазады. Кейін сұрақтарын екінші топқа, жауапты үшінші топқа береді. Сонан соң үшінші топ бірінші топ пен екінші топтың жауабын салыстырып бағалайды.
Дескриптор:
-оқушылар бір-бірінің жұмысына баға береді;
-пікір айтады.
Қалыптастырушы бағалау. «Интервью» әдісі бойынша топтар бір-бірінің жұмысын бағалайды.
Кері байланыс. «Бір + плюс, бір — минус» стратегиясы. Тапсырманы орындау барысында сәтті шыққан 1 мезетті, сәтсіз, түсініксіз болған 1 мезетті атайды. Тренинг жазылған парақшалар,
А4 парағы, маркерлер, смайликтер, оқулық, интерактивті тақта
Сабақтың ортасы Мәтінмен жұмыс. Мәтінмен жұмыс істеу негіздерін қалыптастыру үшін«Дана үкілер» техникасын қолданады. Оқушыларға аудиотаспадан мәтінді тыңдатады, өлең мәтінін мәнерлеп оқытады. Оқушылар тапсырманың шарты бойынша қою қаріппен жазылған сөздердің синонимдерін табады, сөйлемдерді оқиды, берілген сөздердің мағынасы өлеңнің қай шумағындағы оймен сәйкес келетінін айтады, ақынның ішкі сезімін білдіретін фразеологизмдер мен ауыспалы мағынадағы сөздерді теріп жазады (оқулықтағы мәтінді талдауға қатысты тапсырмалар).
Дескриптор:
— мәтіннің мазмұнын талдайды;
— мәтіннен қажет ақпаратты алады;
— ақын өлеңіндегі негізгі идеяны анықтайды;
— сөздердің мағынасы мен жасалу жолын түсіндіреді.
Қалыптастырушы бағалау. Оқушылар бір-бірінің жұмысын түрлі түсті желімқағаздар арқылы бағалайды.
Кері байланыс. «Аяқталмаған ой» әдісі арқылы оқушылар сұрақтарға жауап бере отырып, жұпта туындаған жағдаятты тізбектейді.
Алдымен, біз «…» деп ойладық.
Кейінмынадаймәселепайдаболды: … . Мәселенішешуүшін … жасадық.
Бұданбіз … көрдік.
Демек, бұл … екенінбілдіреді.
Сонымен, біз «…» дегенқорытындығакелдік.
Мәтінсоңыжұмыс. Әртүрліқайнаркөздерденұлыадамдардыңхалықтарарасындағыдостықпентатулықтуралықанаттысөздерінтапқызады, талдатады
(9-тапсырма).
Дескриптор:
— қайнаркөздерді тиімді пайдаланады;
— қанатты сөздерді талдайды.
Қалыптастырушы бағалау. «Интервью» әдісі бойынша оқушылар бір- бірін бағалайды.
Кері байланыс. «Бір + плюс, бір — минус» стратегиясы. Сайыс барысында
сәтті шыққан 1 мезетті, сәтсіз, түсініксіз болған 1 мезетті атайды Оқулық,
аудиотаспа, ғаламтор ресурстары
Сабақтың соңы
Топтық жұмыс. «Ойшыл қалпақтар». Тақырып: «Ақын болу оңай ма?». Оқушыларды алтыдан топтастырады,
6 түсті қалпақ береді. Рөлдік ойынның шартын орындайды, 6 түсті қалпақты киеді, сұрақтарға жауап беріп, пікірталас ұйымдастырады.

Қалпақтар Қалпақтардың қызметі Жауап беретін сұрақтары
Ақын бақыты туралы айтады. Атақты ақындар туралы қандай ақпарат білесің?
Ақын болудың артықшылығын айтады. Оның қандай артықшылығы бар?
Ақын болудың пайдасын айтады. Өлең пайдалы болу үшін не істеу керек?
Ақын болудың қиындықтарын айтады. Қандай қиындықтар болуы мүмкін?
Ақын болуға қатысты эмоциясын білдіреді. Осы мәселеге қалай қарайсың?
Бақылап, қорыту: айтылған ойларды сараптап, талдайды. Айтылған ойлардан қандай қорытынды шығаруға болады?

Дескриптор:
— жаңа тақырып бойынша білімдерін шыңдайды;
— оқушы білімін толықтырып, сын тұрғысынан ойланады;
— оқушылар сұраққа толық жауап берді.
Қалыптастырушы бағалау. «Бас бармақ» әдісі арқылы әр топ бір-бірінің жауаптарын бағалайды.

«Бас бармақ»

Түсіндім Түсінбедім

Кері байланыс. «Не қиын, не оңай?» әдісі бойынша түсініктерін толықтырады.

Рефлексия. Рефлексия парақтарын таратып, сабақ бойынша пікірлерін біледі.

Аты: _______ Сабақ не туралы болды? ______

Бүгінгі сабақ ұнады ма?
Бұл сабақ қаншалықты қиын болды?

Қиын емес Қиын, бірақ ненің қиындық тудыратынын түсінуе тырыстым Қиын, бірақ есепті
шығаруға арналған стратегияларды қолдана бастадым Қиын, бірақ сабақты игерген сияқтымын Қиын, соған қарамастан тапсырманы орындай алдым

Бүгінгі сабақтың соңында қандай сезімде болдым?

Мүлдем сенімсізбін Сенімсізбін Аздап сенімдімін Сенімдімін Өте сенімдімін

Үйге тапсырма. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы
3-тапсырма беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындау қажет екені түсіндіріледі.

Алты қалпақ

Рефлексия парақшасы
Қосымша ақпарат
Рефлексия
Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқу болды ма? Себебі неде? Жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт дұрыс пайдаланылды ма? Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім. Не себепті? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (Сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалады.
Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс істейді. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақыт тиімді пайдаланылып, саралау жұмыстары да орындалады).
Қорытынды бағалау:
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды ма? Сабақтың өзіне ұнаған 2 тұсын анықтап жазыңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) сабақтың тиімділігін арттырады?
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында келесі сабағымда сыны не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пәні: Қазақ тілі мен әдебиеті Мектеп:
Ұзақмерзімді жоспар бөлімі:Достық пен татулық – таптырмас бақыт. Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:8 Қатысқан оқушылар саны:
Күні: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақтың тақырыбы 9-10–сабақтар. «Бір тойым бар…»
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.2.5.1- пікірталасқа қатысушылардың берілген тақырып бойынша өз пікірлерін сенімді дәлелдеуі, қойылған сұрақтарға еркін жауап беруі
8.2.1.1-тұрақты тіркестер мен көркемдеуіш құралдарды қолданып, ауызша мәтіндер құрау
8.4.1.1-мәтіндердің жанрлық және стильдік ерекшелігін сақтап, пікір жазу
Сабақ мақсаттары Барлығы пікірталаста өз пікірін сенімді дәлелдей алады.
Көбі тұрақты тіркестерді қолдана алады.
Кейбірі пікір жазады.
Бағалау критерийлері Тақырыпқа қатысты мәтіндерді мәнерлеп оқиды, негізгі ақпаратты табады, ақынның шығармасы жайлы айтады, пікірін айтады.
Тілді мақсат Пәнге тән лексика мен терминология: той, сөйтіп.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:қазақ дәстүрі, той.
Бастапқы білім Ақын шығармаларын атайды, талдайды. Мұғалім жетекші сұрақтар қою арқылы оқушының бастапқы білімін анықтай алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. Мұғалім ынтымақтастық атмосферасын орнату үшін «Мадақтар бұрқасыны» тәсілін қолданады. Оқушылар 1-1,5 минутта бір парақ қағазға ұстазынан естігісі келетін мадақтарды жазады, көршісімен алмасып, бір-бірінің жазғандарын оқып береді.
Қызығушылық ояту. «Галерея» тәсілін қолданып, тақтаға тақырыпқа қатысты суреттер іледі, ой шақыру сұрақтарын қояды: Бұл суреттер не туралы? Қанда тақырыпқа салынған? Онда қазақ дәстүріндегі қандай тойлар бейнеленген?
(1-тапсырма).
Мәтіналды жұмыс. Мұғалім интерактивті тақтадан тақырыпқа қатысты жаңа сөздермен таныстырады, аудармасын айтады, оқиды, оқушыларға қайталатады, сөздік дәптермен жұмыс жасатады.
Дескриптор:
— жаңа сөздерді үйренеді;
— сөздік жұмысын жүргізеді.
Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. «Сұрақ-жауап» әдісін пайдаланып, сұрақ қояды, оқушылар жауап береді, өлеңді мәнерлеп оқиды, пікірін айтады (3-тапсырма).
Жазылымға арналған 2-тапсырманыорындатады. Қазақстанхалықтарының ішінен өзі қалаған бір ұлттың дәстүрлі тойлары туралы мәлімет тауып жазады, фразеологизмдерді қолданып сипаттайды.
Дескриптор:
-оқушылар сұраққа толық жауап берді,
-фразеологиялық тіркестердің мағынасын түсінеді;
— тұрақты тіркестердерді орынды қолданады.
«Бас бармақ» тәсілі арқылы бағаланады.
Кері байланыс. «Сұрақ ілмегі» әдісі арқылы бір-біріне сұрақ қойып, білімін толықтырады. Тренинг жазылған парақшалар,
А4 парағы, маркерлер, оқулық
Сабақтың ортасы Мәтінмен жұмыс. Мәтінмен жұмыс істеу негіздерін қалыптастыру үшін оқулықтағы мәтіннің мазмұны мен тілдік ерекшеліктерін талдауға арналған тапсырмаларды орындатады. Оқушыларға аудиотаспадан мәтінді тыңдатады, өлеңді мәнерлеп оқиды, мазмұнынтүсіндіреді, бейтаныс сөздерді тапқызып, сөздік жұмысын жасатады. Оқушылар өлеңдегі тірек сөздерді анықтайды, есімдіктердің түрлерін ажыратады, кесте толтырады.
Дескриптор:
— мәтіннен қажет ақпаратты алады;
— негізгі тірек сөздерді анықтайды;
— сөздік жұмысын жасайды;
— кесте толтырады.
Қалыптастырушы бағалау. «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы топтар бір-бірін бағалайды.
«Сұхбат құрайық!» тәсілі. Жұптық жұмысты ұйымдастырады. Парталас досымен өлеңнің негізгі идеясы, мазмұны туралы диалог құрады (8-тапсырма).
Дескриптор:
-диалог құрады;
-сұрақ қоя біледі;
-шынайы дәйектемелер келтіреді.
«Бас бармақ» тәсілі арқылы бағаланады.
Кері байланыс. «Не қиын, не оңай?» әдісі бойынша түсініктерін толықтырады.
Мәтінсоңы жұмыс. 9, 10-тапсырмалар. «Кім жылдам?» әдісі арқылы түйін жасатады, Т.Айбергенов туралы айтқан замандастарының пікірлерін оқиды, ақын тұлғасына тән ерекшеліктерді диаграмма түрінде көрсетеді, пікір жазады.
Дескриптор:
— белгілі тұлғаның сөзін талдайды;
— ойын қорытады;
— пікір жазады.
Қалыптастырушы бағалау. «Бағдаршам» әдісі арқылы білім алушылар өз сыңарын бағалайды.

Кері байланыс.«Бір сөзбен» әдісі. Оқушылар тапсырма бойынша түсінгендерін бір сөзбен айтады.
Ойсергек. А4 парағын, түрлі түсті қарындаштар, фломастерлер мен маркерлер таратады. «Ақын шығармалары бойынша этюд» тақырыбында сурет салғызады.

Оқулық, аудиотаспа, ғаламторресурстары, А4 парағы, түрлітүстіқарындаштар, фломастерлерменмаркерлер, қызыл, жасыл, сарыдөңгелектер

Флипчарт, А4
парағы, түрлітүстіқарындаштар, фломастерлермен
маркерлер

Сабақтың соңы
«Төрт сөйлем» тәсілі арқылы жаңа тақырып бойынша берілген ақпаратты талдатады.
Пікір. Оқыған мәтін бойынша пікіріңді бір сөйлеммен жаз.
Дәлел. Өз пікіріңді бір сөйлеммен дәлелде.
Мысал. Пікіріңді өмірмен байланыстырып, мысал келтір.
Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды жаз.
Дескриптор:
— ақпаратқа талдау жасады;
— мәселені күнделікті өмірмен байланыстырды;
— өз ойын қорытады.
Қалыптастырушы бағалау. «Екі жұлдыз, бір тілек» әдісі арқылы бір-бірін бағалайды.
Кері байланыс. Тапсырманы орындау барысында қандай қиындықтар болды?
Рефлексия. Ойтаразы. 11-тапсырма. «Бес саусақ» әдісі арқылы сұрақтарға жауап жаздырады.
Үйге тапсырма. Үй тапсырмасы ретінде оқулықтағы
8-тапсырма беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындау қажет екені түсіндіріледі. Оқулық, желімқағаздар
Қосымша ақпарат
Рефлексия
Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқу болды ма? Себебі неде? Жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт дұрыс пайдаланылды ма? Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім. Не себепті? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (Сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалады.
Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс істейді. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақыт тиімді пайдаланылып, саралау жұмыстары да орындалады).
Қорытынды бағалау:
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды ма? Сабақтың өзіне ұнаған 2 тұсын анықтап жазыңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) сабақтың тиімділігін арттырады?
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында келесі сабағымда сыны не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________

Қысқа мерзімді сабақ жоспары
Пәні: Қазақ тілі мен әдебиеті Мектеп:
Ұзақмерзімді жоспар бөлімі:Достық пен татулық – таптырмас бақыт. Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып:8 Қатысқан оқушылар саны:
Күні: Қатыспаған оқушылар саны:
Сабақтың тақырыбы 11-12 – сабақтар. Нәтиже сабақ. Мен не үйрендім?
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) 8.1.1.1-мәтін тақырыбы, тірек сөздер, иллюстрациялар арқылы көтерілетін мәселені болжау
8.2.5.1- пікірталасқа қатысушылардың берілген тақырып бойынша өз пікірлерін сенімді дәлелдеуі, қойылған сұрақтарға еркін жауап беруі
Сабақ мақсаттары Барлығы иллюстрациялар арқылы көтерілетін мәселені болжайды.
Көбі пікірталаста өз пікірін сенімді дәлелдей алады.
Кейбірі диалог құрады.
Бағалау критерийлері Бөлімге қатысты жаңа сөздерді толық меңгереді, тақырып жайлы ақпарат береді, өз пікірін айтады, диалог құрады.
Тілді мақсат Пәнге тән лексика мен терминология: ақын, дәстүрлер.
Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер:ақын шығармашылығы, достық пен татулық.
Бастапқы білім Ақын шығармашылығы туралы айтады, сипаттайды. Мұғалім жетекші сұрақтар қою арқылы оқушының бастапқы білімін анықтай алады.
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы Психологиялық ахуал қалыптастыру. Мұғалім «Көңіл күйді анықтау» тренингінің негізінде сабақ басында оқушыларға А4 парағы мен маркерлер таратады. Оқушылар параққа маркермен өзінің көңіл күйін сипаттайтын сурет (смайлик) (күліп немесе езу тартып тұрған, қабағы түюлі, бейтарап, т.б.) салады.
Қызығушылық ояту. Оқушыларға сабаққа қатысты суреттер таратады. Берілген иллюстрациялар арқылы сабақта көтерілетін мәселені болжайды, суретте Төлеген Айбергеновтің өлеңдерінде сипатталатын дәстүрлердің қайсысы бейнеленгенін айтады, өлең жолдарын оқу арқылы дәлелдейді(2-тапсырма). Тренинг жазылған парақшалар, плакат, маркерлер, суреттер
Сабақтың ортасы Оқулықтағы тапсырмалармен жұмыс. Сыныпты үш топқа бөледі, «Пікірлер парағы» әдісінің негізінде ортақ тапсырма орындатады, пікірлерді оқиды (1-тапсырма).
1-топ – «Достық» пікірлерде не туралы айтылғанын анықтайды.
2-топ – «Арман» авторлардың тұжырымын талдайды, салыстырады.
3-топ – «Жеңіс» айтылған пікірлерге қатысты өз ұсыныстарын айтады.
Жұптық жұмыс. «Аквариум» тәсілі бойынша «Бір тойым бар…» тақырыбында диалог құрғызады (3-тапсырма).
Ойсергек. «Қазақстан – достық пен татулық мекені» тақырыбында постер жасатады. Оқушылар бөлім бойынша алған білімін, меңгерген жаңа сөздердінегізге алып, шартты рай тұлғасындағы етістіктерді қолдана отырып, постер құрайды (4-тапсырма).
Оқулық, аудиотаспа, ғаламтор ресурстары, А4 парағы, түрлі түсті қарындаштар,
фломастерлер мен маркерлер, желімқағаздар
Сабақтың соңы
«INSERT» стратегиясын пайдаланып, тақырып бойынша өткен материалдарды талдатады. Оқушылар өз ойларын қорытып жазады (5-тапсырма).
«V»Бұрыннан білемін «–» Менің ойлағаныма қайшы, кереғар «+» Мен үшін жаңа ақпарат «?» Келісе алмаймын, білгім
келеді

Қалыптастырушы бағалау. «Жетістік баспалдағы» әдісі арқылы бағаланады. Сабақтың соңында қатысушылар баспалдақтың қай тұсында тұрғанын белгілеп, түсіндіреді:
— Бәрін түсінгеніме сенімдімін.
— Бәрін түсінгеніме толық сенімді емеспін.
— Әлі де қайталауым керек.
— Мен ештеңе түсінбедім.
Рефлексия. Ойтаразы. Рефлексия парақтарын таратып, сабақ бойынша пікірлерін біледі.
Үйге тапсырма. Үйде ақынның өлеңдерін жаттап келу тапсырма ретінде беріледі. Тапсырманың шарты, қалай орындау қажет екені түсіндіріледі.
Қосымша ақпарат
Рефлексия
Сабақ барысында оқу мақсатына қол жеткізді ме? Оқу мақсатына қол жетпеудің себебі неде? Бүгін оқушылар не біліп, не үйренді? Сыныптағы психологиялық ахуал қандай болды? Жоспардан ауытқу болды ма? Себебі неде? Жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Уақыт дұрыс пайдаланылды ма? Жоспарыма қандай түзетулер енгіздім. Не себепті? Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз, сұрақтарға жауап беріңіз (Сабақ жүйелі жоспарлағандықтан, сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалады.
Оқушылар мәтін мазмұнын түсінеді, сұрақтарға жауап береді, сөздікпен жұмыс істейді. Сабақ жоғары деңгейде өтеді, өйткені оқу мақсаттары дұрыс таңдалды, уақыт тиімді пайдаланылып, саралау жұмыстары да орындалады).
Қорытынды бағалау:
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) табысты болды ма? Сабақтың өзіне ұнаған 2 тұсын анықтап жазыңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Қандай екі нәрсе (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) сабақтың тиімділігін арттырады?
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында өзіңіздің көңіліңіз толмаған 2 әрекетті (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз) атаңыз.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________
Сабақ барысында келесі сабағымда сыны не жекелеген оқушының сапалы білім алуы үшін нені жетілдіруге болатынын білдім.
1: __________________________________________________________________________________
2: __________________________________________________________________________________

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *